maandag 28 februari 2011

22 februari 2011

Om 6.00 gaat de wekker, ik ben dan al een uur wakker. Vandaag is de PET CT scan, ik moet eerst een liter water drinken voordat ik naar het ziekhuis ga. Rob gaat naar zijn werk, hij mag er toch niet bij zijn en je mag niet eens praten. De kinderen liggen nog lekker te slapen en laten straks Widok uit. Vandaag ga ik voor de eerste keer alleen. Om half 7 stap ik in de auto en om 6.55 meld ik me in de kelder van het ziekenhuis. Ik krijg een bed toegewezen en mag me even verkleden, je mag namelijk niets van ijzer in je kleding hebben, ook krijg ik incontinentiemateriaal, wat voel je ,je dan weer klein. Er wordt  een infuus aangebracht en om 7.30 komen ze daar radioactief suiker inspuiten, ik moet dan 45 minuten zo stil mogelijk blijven liggen niet bewegen en niet praten. Best lastig en je moet ook steeds nodiger plassen, maar dat wil je toch niet in je luier doen. Maar gelukkig na 45 minuten mag ik nog plassen en mag ik ook nog 2 heerlijke bekertjes Johannesbroodpitmeel drinken( wat een genot) en zelf naar de scan lopen. Daar moet ik op een tafel liggen met mijn armen omhoog, er wordt nu contrastvloeistof ingespoten, dit voelt warm aan, je krijgt een rare smaak in je mond en het lijkt of je alweer moet plassen, dit is gelukkig van korte duur. Dan weer 50 minuten zo stil mogelijk blijven liggen, met een gezellig muziekje van Marco Borsato. Weer aankleden en nog even wachten of de scan gelukt is en dan mag je weer naar huis. Nog even bij mij moeder langs en nog wat boodschappen doen en ’s middags heerlijk gewandeld met Herma, Jelle en de honden.’S Avonds ben ik bekaf, moet mijn energie beter gaan verdelen, ik wil nog te veel en dat is niet handig. Nog 2 slapeloze nachten en dan hopen we toch dat de ladder er hangt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten