vrijdag 5 augustus 2011

Een fantastische week in Frankrijk

Woensdag 27 juli
Om 11.30 vertrokken we met z'n vieren richting Frankrijk.
We hadden groen licht gekregen van het ziekenhuis om een weekje op vakantie te gaan.
We hadden besloten om 2 dagen over de reis te doen, dan had ik genoeg rust momenten.
Om 20.00 uur gingen we in Bourges op zoek naar een hotel, de eerste 2 zaten al vol maar gelukkig bij nummer 3 was het raak.
Ze hadden nog 1 kamer voor 4 personen.

De volgende morgen waren we al vroeg wakker en begonnen we aan het laatste stuk van de reis, het landschap werd steeds ruiger en de zon begon steeds meer te schijnen.
Om 13.30 uur arriveerde we in Casteil onze eindbestemming.
De familie Voeten stond ons al op te wachten op het parkeerterrein, waar wij onze auto parkeerde.
De camping was ontzettend steil, dus fungeerde Jeroen de hele week als taxichauffeur.
Hij haalde mij en Rob iedere morgen op en bracht ons iedere avond weer terug naar het hotel of de parkeerplaats.
Wat een service, waar vind je dat nog!!!
Het hotel was voor ons ook al gereserveerd en Lonneke en Susanne sliepen op de camping samen met Dinja in een tent.













's Avonds heerlijk op de camping gegeten er werd een heerlijk maal voor ons alle (9 man) gekookt.
Jeroen en Petra hadden in één keer een groot gezin.

Vrijdag 29 juli
Heerlijk ontbeten op de camping en daarna vertrokken we naar Villefranche de Conflent, dit is een schitterende middeleeuwse stad uit de 11 de eeuw.













Wat rond gelopen en heerlijk op een terrasje wat gegeten en gedronken.
Lonneke en ik bleven in het stadje op een bankje van de zon genieten en de rest ging omhoog klimmen naar het fort Liberia en met de trap van 800 treden naar beneden.
Rob heeft 2 dagen spierpijn gehad.
Maar het was wel de moeite waard.














In het stadje heerlijk uit eten geweest en daarna terug naar het hotel en camping.












Zaterdag 30 juli
Na weer een heerlijk ontbijt, gingen de meiden lekker zwemmen, Rob ging met Jeroen foto's maken en Petra en ik genoten van de zon.
's Middags nog een ritje door de omgeving gemaakt, die is echt fantastisch.
En nadat we weer proviand hadden ingeslagen, genoten we weer van een heerlijk maal op de camping.

Zondag 31 juli
Vandaag vond er weer uitbreiding van het gezin Voeten plaats, de zus, zwager en neef van de Voetjes kwamen op visite.
Na het ontbijt, de koffie en de thee zouden we gaan picknicken bij de abdij van St Martin du Canigou.
Dit was weer een behoorlijk wandeling en klim, dus niets voor mij.
Maar er reed ook een jeep naar de abdij, dus ik met de tassen in de jeep naar de abdij.


Het was een ontzettend smal en steil pad waar de jeep over heen reed, bij ieder bocht moest hij wel 3 keer steken.
Na een heerlijke picknick nog even de abdij bekeken en toen weer met de jeep naar beneden.
Naar beneden was het nog erger dan naar boven, ik was blij dat ik weer beneden op het bankje zat.
Wat was die weg smal en wat waren de afgronden steil en wat hobbelde die jeep, ik heb geen last van hoogtevrees, maar ik denk dat lopen fijner was.
Na ongeveer een half uur was de rest van de groep ook weer beneden en gingen we met z'n allen weer terug naar de camping.
Daar heerlijk macaroni gegeten met 12 man, Petra en Jeroen kunnen zo een weeshuis beginnen.

















Maandag 1 augustus
Na wederom een heerlijk ontbijt, het brood op de camping is erg lekker en met z’n allen eten is ook erg gezellig.
Vertrokken Jeroen, Schani, Amber, Rob en ik naar Villefranche .
We zouden een tocht maken met le train Jaune .
Petra, Dinja, Lonneke en Susanne bleven vandaag op de camping en gingen zonnen, zwemmen en opruimen.
Op het station aangekomen moesten we nog een klein uurtje wachten, voordat de trein vertrok.
Maar wij wilden graag in een open rijtuig en dan moet je er wel op tijd zijn.
Om 13.45 vertrok de trein, het was een schitterende rit over viaducten, langs steile afgronden en mooie dorpjes.













Ook de zon deed goed zijn best, het was behoorlijk warm, dus een tunnel was een aangename afkoeling.
In Mont-Louis stapten wij uit, we zouden daar het plaatsje gaan bekijken.
Maar na 500 meter klimmen hield ik het voor gezien,ik was bekaf en ben samen met Amber en Schani naar het station terug gegaan.
De mannen hebben met z’n tweeën het dorp bekeken, het viel ze een beetje tegen.
Om 17.30 uur namen we de trein weer terug naar Villefranche, dit was helaas een moderne gele trein dus minder leuk, maar je kunt er wel lekker even een tukje in doen.
Op de camping weer heerlijk gegeten en op tijd terug naar het hotel, want ik was best wel moe.

Dinsdag 2 augustus
Vandaag had ik een luie dag, heerlijk van de zon genoten en nog even wat boodschappen gedaan voor de terugreis.
De rest ruimde nog wat spullen op voor het vertrek van morgen.
’s Avonds weer heerlijk uit eten geweest in Villefranche en op het terras van de camping nog koffie, thee en chocomel gedronken.
Terug gekomen in het hotel begon de wond weer te lekken, iedere keer gebeurde dit op het juiste moment.
Ik was hier wel erg blij mee, nu hoefde ik niet naar een dokter in Frankrijk.
Als de spanning te groot werd , begon de wond spontaan te lekken en was ik het wondvocht weer kwijt.
’s Nachts erg slecht gelapen.

Woensdag 3 augustus
Om 7.00 uur ging de wekker, ik was allang wakker en was blij dat ik er uit kon
Rob ging naar de camping om mee te helpen te tentjes af te breken en de laatste spullen op te ruimen.
Ik pakten onze tassen in en kon rustig douchen en de wond verzorgen.
Rob kwam terug en fristen zich ook nog even op onder de douche en laden de auto in.
De Voetjes en Lonneke en Susanne stonden al start klaar en de terugreis kon beginnen.
Dinja reed gezellig bij ons mee in de auto en na nog een gezamenlijk ontbijt gingen we rustig op weg naar ons overnachtings hotel.
Daar zouden we de rest weer treffen, zij moesten de caravan nog terug brengen.
Na een vermoeiende reis, ik was die dag niet zo erg lekker, arriveerde we om 17.15 in Bourges.
Even lui op bed gelegen en daarna naar Mac Donalds.
Dit doen we ieder jaar en is altijd de afsluiting van de vakantie.

Donderdag 4 augustus

Om 7 uur zouden we gaan ontbijten met z'n allen bij Pat a pain en daarna ging ieder rustig aan naar huis.
Vandaag voelde ik mij een stuk beter en de reis liep voorspoedig, we waren om 16.15 weer thuis.
Het was een heerlijke vakantie.
De Voetjes heel erg bedankt voor deze heerlijke vakantie, de meiden hebben lekker bij jullie geslapen, met z'n allen hebben we heerlijk gegeten bij jullie, we zijn allemaal tot rust gekomen en Jeroen was een prima taxichauffeur en last but not least we hebben genoten van jullie gezelschap.
HET WAS HELEMAAL TOP, JULLIE HEBBEN ONS LATEN GENIETEN VAN EEN HEERLIJKE VAKANTIE, BEDANKT!!!!!!

Voor nog wat informatie over de streek klik op de volgende link.

1 opmerking:

  1. Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Karin.
    Goede buren en goede vrienden zijn niet te missen onderdelen in je leven.
    Deze verre vrienden hebben dat nogmaals duidelijk gemaakt.
    We hebben genoten.

    BeantwoordenVerwijderen