maandag 27 juni 2011

Hoera de laatste chemo zit er in

Vanmorgen gingen we om 9.15 voor de laatste keer naar de dagbehandeling van oncologie.
De ellende van de chemische gif oorlog zit er gelukkig op.
Al hoewel het mij niet tegengevallen is hoe ik de 5 afgelopen kuren heb doorstaan.
Niet alle kuren waren even makkelijk, maar het was te doorstaan.
Nu maar hopen dat nummer 6 ook mee valt.
Een toepasselijk spreekwoord hierop is: Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest.
We hadden het deze keer weer voor elkaar en ik lag weer bij John en zijn vrouw Ingrid.
John had deze keer niet echt mazzel met het infuus prikken na 7 keer zat de naald er nog niet in.
Toen moest het gebeuren door de anesthesist, die deed het in 1 keer goed.
Bij mij zat het er gelukkig na 1 keer in, maar toen het infuus begon te druppelen om te spoelen voelden het niet prettig, het prikten.
Dus infuus naald eruit en opnieuw prikken, toen voelde het gelukkig wel goed.
John en Ingrid hadden deze keer taart meegenomen een heerlijk monchou taart en als grapje voor Rob een cake.
Want vorige keer had hij gezegd dat hij cake iets vond voor bij begrafenissen en crematies en hij krijgt het ook niet weg, i.v.m weinig speeksel door de bestralingen die hij 15 jaar terug heeft ondergaan.
Deze keer kreeg ik wel een lunch in het ziekenhuis, want alles liep iets uit door het moeilijke prikken.
Maar we hebben met elkaar wel weer erg veel lol gehad en gaan elkaar hierna vast nog wel eens zien.
Adressen en email adressen zijn uitgewisseld.
Om 1 uur mocht ik weg, nadat ik iedereen bedankt had voor de goede zorgen en afscheid genomen had van John en Ingrid togen we weer naar huis.
Gezellig bij Piet en Netty langs om voer te halen voor Widok en daarna lekker binnen gezeten.
In onze tuin is het met deze temperaturen niet om uit te houden.
Van de week maar eens aan de puzzels beginnen die we gekregen hebben op ons feest en waar alle gasten iets persoonlijks op hebben geschreven.
Het zal wel een hele klus worden, omdat de puzzel helemaal wit is, maar dan heb ik wat te doen en verveel ik me niet.

2 opmerkingen:

  1. Yes kuur 6 is binnen en zoals je zei deze gifoorlog hebben we achter de rug.
    We kunnen nu door naar de volgende stap van de genezing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Hopelijk kom je ook goed door deze laatste kuur.
    Deze stap heb je dan weer gehad. Nu op naar de volgende etappe.
    Kun je nog een beetje meeliften op de roes van het feest?
    Het was een geweldig feest, we hebben het super gehad en echt van jullie genoten.

    Liefs,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen