dinsdag 4 oktober 2011

Een bestralingswond

Gelukkig kon ik vanmorgen iets langer blijven liggen, ik had om 9.10 uur de eerste afspraak in het ziekenhuis.
Ik moest eerst naar de weekcontrole en daarna bestralen.
Maar dokter Uppelschoten liep uit, dus werd ik eerst opgeroepen voor het bestralen.
Ik gaf bij de bestraling aan dat dokter Uppelschoten, gister eigenlijk al zou kijken naar de rode plek in mijn oksel.
Dit zou nou na de bestraling gebeuren, het was wel erg rood maar niet stuk.
Het bestralen kon gewoon doorgaan.
Eén keer in de week worden er ook controle foto's gemaakt en dat was vandaag ook nodig.
Maar halverwege had het apparaat er geen zin meer in.
Er werd gevraagd of ik zo stil mogelijk wilde blijven liggen, ze dachten dat ze het snel konden herstellen.
Na een minuut of 5 deed het apparaat het gelukkig weer en verliep de rest zonder storingen.
Hierna mocht ik weer plaatsnemen in de wachtkamer voor de weekcontrole.
Dokter Uppelschoten was nog steeds erg tevreden, ik doe het nog steeds erg goed.
Alleen de plek in mijn oksel was iets minder, het kwam echt door de bestraling.
Hierna mocht ik nog even naar de assistente, zij heeft een speciale pleister op de wond geplakt.
Ik moest even bij mijn verzekering navragen of deze werden vergoed.
Deze pleisters zijn namelijk een beetje duur, per doos kosten ze 140,- en er zitten er 5 in.
En daar doe ik dan 5 dagen mee
Gelukkig worden ze wel vergoed door Univé.

's Middags met Widok naar het Geestmerambacht en daarna met mijn moeder naar het nieuwe centrum van Oosterwal.
Haar been ligt weer eens open en zij moest naar de fleboloog.
Dit zal wel weer een tijd gaan duren, haar been is weer mooi ingepakt van haar tenen tot haar knie en volgende week mogen we weer terug komen.
Kijken hoelang het lukt om mee te gaan en anders schakelen we de thuiszorg in.
Waren ze daar niet zo enthousiast over, maar als het niet anders kon, dan moest het maar.

Samen met mijn moeder nog een kopje gedronken en daarna heb ik haar naar de verjaardag van mijn broer Hans gebracht.
Ik ga vanavond samen met Rob.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten