donderdag 27 oktober 2011

Soms is namaak beter

Vanmorgen lukte het mij om op tijd mijn bed uit te komen, dus na het ontbijt naar school gefietst.
Maandag hadden de kinderen al gevraagd of ik naar de kapper geweest was.
Het ziet er nu heel anders uit dan met pruik, de kinderen van deze groep wisten niet dat ik een pruik droeg.
Ik had ze daarom belooft dat ik mijn pruik de volgende keer dat ik kwam zou meenemen.
Dat wisten ze nog en het eerste wat ze vroegen toen ik binnen kwam was:"Heb je je pruik mee?"
De kinderen hebben de pruik allemaal goed bekeken en er aan gevoeld en ook aan hun eigen haar.
Ik moest hem ook nog een keer opzetten en één kind zei:"Zooo ben je juf Karin".
Dus soms is namaak beter.
Daarna lekker in de klas geholpen en nog een aantal kinderen getoetst.
Ook mijn gezicht met en zonder pruik nog even in groep 4 laten zien.
Daar wilde ze ook allemaal wel even voelen en hadden ze ook nog wel wat vragen.
Wat zijn ze dan heerlijk open en eerlijk.
De kinderen van de hogere groepen weten al vaak niet meer hoe ze moeten reageren, ze kijken je aan maar durven niets te zeggen.

Om 13.45 moest ik in Heerhugowaard zijn bij de Arbo Unie, na even zoeken en vragen had ik het gevonden.
Er staat namelijk niets op het gebouw van het diagnostisch centrum Heerhugowaard waar ze bij inzitten.
Met de bedrijfsarts alles rustig doorgesproken, ik had alleen nog maar telefonisch contact met hem gehad.
Hij vind het wel een goed idee als ik aan het programma herstel en balans mee ga doen.
Voor uitleg over het programma klik hier
Dus ga ik mij de komende maand even oriënteren wat de mogelijkheden zijn.
Voorlopig rustig aan doen en af en toe een paar uurtjes in de klas helpen.
Het gaat mij eigenlijk veel te langzaam, maar ik merk ook dat 2 dagen een paar uurtjes helpen genoeg is.
In de nieuwsbrief van school schreef ik: Hopelijk wil mijn lijf net zo snel als mijn hoofd.
Ik merk dat mijn hoofd nog steeds sneller wil dan mijn lijf.
Maar ik kan nu wel al beter keuzes maken en niet alles op 1 dag willen doen.
Morgen is er weer een nieuwe dag en dan maak ik wel af waar ik niet aan toe kwam.

1 opmerking:

  1. Het kwartje begint te vallen :-)
    Stapje voor stap je dan kom je er ook.
    Je hoeft niet altijd te rennen om ergens te komen.

    BeantwoordenVerwijderen