donderdag 3 maart 2011

naar de internist


Vannacht werd ik wakker van een zieke Susanne, zij wilde alvast solidair zijn met haar moeder en hing spugend boven de wasbak.
Ze heeft een buik griepje te pakken.
Ik heb haar vandaag lekker vertroetelt.

Vandaag om 16.15 moesten we in het ziekenhuis zijn bij dokter Hendriks, wij hebben hem eerst hartelijk bedankt dat wij een week eerder bij hem terecht konden.
Hij heeft ons heel duidelijk alles uitgelegd. Eerst 6 chemokuren, daarna opereren, daarna bestralen en als laatste hormoontherapie.
Na 3 kuren  moet ik weer bij hem terug komen om te kijken of de tumor in mijn borst kleiner wordt. De chemo's krijg ik om de 3 weken, zolang mijn bloed goed is anders kan er ook 4 weken tussen zitten.
Hij heeft ook alle bijwerkingen besproken en dat waren er behoorlijk veel.
In ieder geval kaal en waarschijnlijk ook wel spugen, ik heb het recept met 3 verschillende medicijnen al mee gekregen om bij de apotheek te halen en volgens Rob's zus Jacqueline zijn die tegen de misselijkheid.
Zij is apothekersassistent in het Waterland ziekenhuis in Purmerend.
Ook krijg ik injectie met epo dus mag ik wel op gaan passen bij een dopingcontrole, dan wordt ik vast geschorst.
Morgen belt het dagziekenhuis om door te geven wanneer ik mag komen voor de eerste kuur.
We hopen maandag, maar ik ben bang dat het volgende week maandag wordt.
We willen de kuren graag op maandag, dan is Rob altijd vrij.
We weten nu dus het hele traject en ik begin liever vandaag dan morgen, maar vrijdag weten we wanneer ik mag starten.
Ik heb wat informatie mee gekregen voor pruiken en hoofddoekjes.
Ik ben er zelf nog niet uit wat ik precies wil, maar dat ga ik wel snel beslissen.
Dan moet ik wel eerst nog langs de kapper om mijn haar te laten bekijken.
Misschien iets heel anders is ook wel een aardig om te proberen.


Het zal zwaar worden, maar ik ga er voor knokken samen met Rob en de meiden en ik wil iedereen bedanken die ons steunt en met ons meeleeft dit doet mij en ook de rest ontzettend goed.
Het is hartverwarmend hoeveel lieve mensen we om ons heen hebben.

6 opmerkingen:

  1. Ziet er ook mooi uit.
    Maar het maakt mij allemaal niets uit als jij er je maar prettig bij voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow klinkt intensief maar fijn dat je eerder terecht kon!! Hopen dat je met het haar wat leuks kan vinden!! Misschien lekkere bos lang haar!! mwah zal ws niet helemaal je ding zijn! Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat je zo goed mogelijk je normale dingen kunt blijven doen! Sterkte de komende weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Karin,
    In ieder geval duidelijkheid wat er allemaal gaat gebeuren. Het is niet niks waar je mee wordt geconfronteerd. Zal voor je duimen dat je maandag mag beginnen.
    En ehh, ik vind rood haar met krullen wel leuk;)
    Groetjes, Tonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die pruik is echt mooi, zou willen dat mijn haar zo zou zitten :)
    Als jij die pruik neemt voor het feest maken Ashley en de meiden je mooi op en mooi versierde nagels dan ben je de belle van je bal
    dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat Rob kon bloggen wisten we, maar je kan er ook wat van. 
    Je kan het mooi beschrijven met de nodige humor. 
    Vind het geweldig zoals je er nu mee omgaat. 
    Indrukwekkend hoe je het verteld hebt aan de kinderen uit je klas. 
    En hoe je praat over kaal worden en een pruik. 
    Gelukkig tref je weer een lieve dokter en hopelijk kun je maandag met de behandeling starten.

    Liefs,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Karin, Rob en Kids.
    Jullie zijn een sterk team en met zoveel vrienden erom heen die je steunen gaat het lukken. ik weet het zeker.
    Er hangt hier een centimer van 52 cm. lang.
    Elke week knip ik er 1 cm. vanaf dat zijn de weken te gaan. Lijkt lang maar je zult zien hoe het aftelt. Dan aan het einde komen voor jullie alle bloembolletjes weer op.
    Veel sterkte en we houden van jullie.
    Lettie en Joop

    BeantwoordenVerwijderen