maandag 21 maart 2011

Sporten tijdens chemokuren

Vanmorgen rustig aan gedaan, Rob is vrij en gaat met Widok.
De bijwerkingen zijn jammer genoeg nog niet over,weer buikkramp en nu gevolgd door diarree.
Maar dan ben je er wel lekker van af, schijnt wel vaker voor te komen na een verstopping.
Nadat Rob de stofzuiger door het huis heeft gehaald, gaat hij een tochtje maken met zijn fiets.
Om 10.00 komt Sylvia gezellig op de thee, met nog wat dingen van de kinderen van de klas.
Nadat zij weer is vertrokken naar huis, doe ik nog even een paar huishoudelijke klusjes.
Alles rustig aan, want wat is de energie gauw op.
Ik hoop dat het straks beter gaat, zodra ik mee ga doen met het programma sporten tijdens de chemo.
Dit gebeurt bij fysiotherapie Elisabeth, daar moet ik s'middags ook naar toe voor een intake gesprek.
Dit programma lijkt mij wel wat, je sport 2 keer in de week 1 uur onder begeleiding van een fysiotherapeut.
Uit onderzoek is namelijk gebleken dat mensen die sporten tijdens chemotherapie de behandelingen beter aan kunnen en dat hun conditie en kracht aanzienlijk minder achteruitgaat dan mensen die niet sporten tijdens de behandeling. Ook is gebleken dat bewegen een positief effect heeft op het verminderen van vermoeidheidsklachten.
Dus dit gaan we dan maar proberen.
Ik hoop dat het ook lukt met mijn knie.
Woensdag ga ik voor de eerste keer heen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten